Bardzo rzadki dla tego rocznika typ portretu - określany w katalogu Kahnta jako "szeroka głowa", ale opisywany w nim tylko dla rocznika 1756 (Kahnt 689.d).
Bardzo ładny stan zachowania. Menniczej świeżości moneta.
Typ nie ujęty w opracowaniu Piotra Anuszyczyka. Według autora dlatego, że jest to pruskie fałszerstwo z epoki na szkodę polskiego emitenta. Emisja w rodzaju powszechnych efraimków, ale pochodzące z innego warsztatu. Pan Piotr na podstawie analizy stylu monety przypuszcza, że stemple mogą być autorstwa Pribusa. Rytownika, który zaczął pracować w lipskiej mennicy w 1752 roku, która to mennica biła wówczas monety dla polskiego króla. W 1756 roku, po zajęciu przez Prusaków Saksonii, przeszedł do pracy w mennicy pruskiej, w Magedburgu. Bardzo prawdopodobne, że wykorzystał tam doświadczenia z Lipska w przygotowaniu stempli do polskich monet i wykonał takie na zlecenie Prusków.
Wyróżnikim, według pana Piotra Anuszczyka, tej emisji jest m.in. 5 rzemieni na ramieniu królewskim, co występuje tylko na tym typie. Wszelkie inne orty mają typowo 4, lub 3-1/2 rzemienia, więc może to był celowy znak rozpoznawczy dla wtajemniczonych w epoce.
Cytując słowa pana Piotra Anuszczyka "jest to bardzo ciekawa moneta, jako precyzyjne fałszerstwo z epoki".
Niewątpliwie jest to bardzo ciekawy i rzadko pojawiający się ort. Niniejszy zachowany w pięknym stanie zachowania.
Teorię przedstawioną przez pana Piotra Anuszczyka traktujemy w przypadku tej monety, jako interesującą hipotezę, która niewątpliwie wymaga jeszcze dalszych badań, odniesienia się do materiałów źródłowych i badań metrologicznych. Te ostatnie mogą być bardzo istotne dla całego zagadnienia, gdyż wizualnie i zewnętrznie, typ ten wydaje się być jednak emisją pełnowartościową, a nie tak jak w przypadku typowych efrimków, gdzie fakt emisji z metalu o niższej próbie jest zauważalny "na oko".
Powyższą teorię przedstawiamy tutaj jako uzasadnienie braku obecności tego typu w szczegółowym opracowaniu ortów Augusta III jego autorstwa.